Voor ik ziek werd had ik bijzonder veel hobby's.

Ik sportte meer dan 14 uur per week en kon ravotten zoveel en zolang ik maar wou.
Na mijn ziekte moest ik één na één de dingen laten vallen die ik heel erg leuk vond.  Het was niet leuk maar ik dacht steeds bij mezelf dat het erger kon.  Ik kon toch nog denken, gitaar spelen en spelletjes op de spelconsole.

Ook dat gaat tegenwoordig soms heel moeilijk.  Er zijn veel coole spelletjes die ik helemaal niet kan spelen, vooral de sportspelletjes waar je ook bij moet springen of bukken enz. lukken helemaal niet.  Ik zie mijn broers lol maken en ik kan niet mee...

Nu mijn gitaar ook niet meer lukt blijft er helaas niets meer over.  Elke aanraking doet zo een pijn dat het gewoon niet meer lukt.  Mijn allerlaatste bezigheid is nu ook niet meer mogelijk !?!?

Wat kan ik eraan doen ?  Niets vrees ik maar ik wil wel verder, niet blijven hangen in zelfmedelijden...

Daarom zoek ik leuke dingen die je toch nog kan doen zonder veel te moeten aanraken. Iemand een suggestie ?

Veel liefs en geniet van al de leuke dingen die je tegenkomt.
Sarah
12/29/2010 02:20:29 am

Zingen, muziek beluisteren, films bekijken, documentaires bekijken. Dat laatste kan ook over de inhoud van schoolse vakken gaan.

Verhalen fantaseren, dichten,... dit kan je allemaal met je stem opnemen, dan kan je tijpen en schrijven vermijden.

Je al de dingen voorstellen, in detail, die je zou willen of had kunnen doen en er alles bij voelen alsof je het echt meemaakt. Lees eens op http://flyingthroughthewoods.weebly.com/1/post/2010/11/wishing-and-dreaming.html voor een voorbeeld daarvan.

Naargelang hoeveel je kan bewegen, kan je ook daarin expressief zijn. Ook daarin kan je aanraken vermijden, gewoon vrij bewegen, ev. op muziek of als oefening of wat je ook maar graag doet.

Fluiten.

Ik doe maar een beetje een brainstorm, he. Je weet dat dit uit mijn eigen ervaring en aanhoudende zoektocht komt. Misschien heb je er iets aan, en anders laat je het maar links liggen.

Heel veel liefs, en inspiratie!

Reply
Sarah
1/7/2011 12:47:49 am

Amai, jij hebt veel ideeën zeg.
Heel erg bedankt, ik probeer er zeker een paar uit.
Mijn broers gaan me hierbij helpen.

Bedankt
Sarah

Reply



Leave a Reply.