Morgen examen via de examencommissie !!!

Ik doe al mee voor de tweede maal, ik kreeg vorig schooljaar een B-attest omdat ik te weinig aanwezig was en dus geen punten had voor mijn dagelijks werk.  Op mijn examens was ik door maar had op mijn eindtotaal niet genoeg omdat ik geen toetsen had kunnen meedoen en ook geen taken...

Heel oneerlijk maar het is zo !

Ik wou niet blijven zitten en ging in oktober die vakken herbeginnen om zo alsnog een A-attest te bekomen.  Ik moest ook veranderen van school omdat ze het in die school niet zagen zitten als ik niet terug full time naar school kon gaan.
In de nieuwe school was ik wel welkom.  Ik mocht starten als vrije leerling in het derde jaar maar ik moest wel terug naar het tweede jaar als ik niet slaagde via de examencommissie.
Het noodlot sloeg een week voor de start van de examens toe, hoge koorts, en pijn dat niet te harde viel.
Een ontsteking was de boosdoener en mijn externe neurostimulator moest verwijderd worden.  volledige verdoving, snee in rug en antibiotica.  Zondag werd ik ontslagen en maandag moest ik al starten met mijn examens.  Niet echt makkelijk.  Er staken nog draden in mijn rug van de operatie die ik woensdag ondergaan had.  Ik kon amper stappen van de pijn, het zweet brak me uit en toch .... ik ben gegaan.  Ik had tijdens mijn grote vakantie zo gestudeerd en wou dit niet zomaar opgeven.
Dus stapje voor stapje ging ik de gang door naar het lokaal, soms werd het heel zwart voor mijn ogen en had ik het gevoel dat de stemmen van heel erg ver kwamen maar ik zette door.  Het moest !!

Als ik nu niet slaag moet ik terug mijn tweede jaar herbeginnen, wil dus zeggen dat ik dan drie jaar ga moeten doen over mijn tweede middelbaar.  Ik die niet dom ben maar enkel ziek !!!

Als ik daar aan denk voel ik me triest, heel triest want voor kinderen zoals ik is er niets.  Je bent niet dom en toch denken ze van wel.
Hilde
2/26/2011 11:01:56 pm

Dag Sarah,
Ik las je verhaal in de Standaard. Alvast heel veel succes morgen!! Eigenlijk snap ik het niet: jij hebt normaal gezien toch recht op hulp van de kliniekschool, ttz een leerkracht die je in de kliniek helpt als je daar bent. Bovendien heb je ook recht op thuisonderwijs, ik denk 4 uur per week. Onze zoon had ook heel veel aan de organisatie Bednet: langdurig zieke kinderen krijgen dan een laptop met webcam en printer (alles gratis). Op school wordt een fototoestel geinstalleerd, en een computer, de leerkrachten dragen een micro enz Bedoeling is dat je life de lessen volgt. Het leuke is dat je tijdens de pauze met je vriendinnen kan babbelen. Via het systeem krijg je ook taken EN toetsen doorgemailed. Onze zoon kon gezien operaties en veel chemos maar af en toe lessen volgen, maar de combinatie van alle systemen heeft er wel voor gezorgd dat hij zijn jaar niet heeft moeten over doen. Verder snap ik niet waarom dat van die neurostimulator zo lang duurt: zijn er vragen rond de efficientie van het ding, is het puur een budget kwestie, of is de administratie gewoon zo traag? Veel moed en laat maar eens weten of ik je met Bednet moet helpen!

Reply
mama Sarah
2/27/2011 08:10:38 am

Sarah krijgt vier uur les per week. In haar vorige school werkten ze niet met bednet. Leerkrachten zagen dit niet zitten. Op de vakken waar ze wel kon gaan had ze goeie punten vandaar haar B-Attest en geen C zoals ze ons met pasen vertelden.
Dit schooljaar ligt het moeilijk daar zij niet voor alle vakken geslaagd was voor al haar vakken via examencommissie kon ze geen attest eerste graad krijgen en dus mocht ze niet meer in het derde jaar de lessen volgen want dan mocht ze ook geen toetsen en examens meedoen. Voor het tweede jaar is ze overal door behalve SEI en TO.Ze kan dus in het tweede jaar waar ze nu zou moeten zitten niets gaan doen want ze heeft voor de meeste vakken vrijstellingen door geslaagd in vorige school of via examencommissie in oktober vorig jaar.
Bednet installeren in het tweede jaar heeft geen zin want die vakken kent ze al, in het derde jaar mag niet want ze heeft geen attest eerste graad.
Vandaar dat het gecompliceerd is en dus niet haalbaar.
Volgend schooljaar zouden we dit wel kunnen organiseren.
Het verloop van de definitieve inplanting van de neurostimulator verloopt zo stroef omdat zij het eerste kind zou zijn die dit in België krijgt en ze dus heel voorzichtig te werk willen gaan in het ziekenhuis. Naar mijn mening wachten ze veel te lang maar ik kan er niets aan veranderen, hoe kwaad ik me ook maak of vraag om sneller te beslissen. Het is lijdzaam toekijken en zwijgen of je kan opstappen als je hun manier van werken niet aanvaardt.
Hopelijk is bij jullie zoon ondertussen alles in orde.
Vriendelijke groeten,
Brigitte

Reply
Hilde
2/28/2011 11:20:26 pm

Hallo,

Jullie hebben mijn mail. Neem eens direct contact op (niet via de blog). Misschien kan ik helpen.
groeten

Reply



Leave a Reply.